Projekt je dostupný zadarmo na stiahnutie!
Arduino Mastermind Logik Schematics Code WS2812

Hra je určená pre dvoch hráčov, ktorí hru hrajú


Hráč 1 (háda)


  • Úlohou hráča je uhádnuť čísla druhého hráča a aj ich poradie
  • Hráč na vstup do systému využíva 5x pushbutton, pričom 4 z tlačidiel fungujú ako inkrementátor čísla na tej danej pozícii v rozsahu 0-9.
  • Piatym tlačidlom sa údaje odošlú na kontrolu. Priráta sa pokus, vyhodnotí sa kombinácia.
  • Dáta sa zapisujú a sú vizualizované aj na LCD displej.
  • V prípade, že hráč uhádne číslo a aj jeho pozíciu, rozsvieti sa zelená dióda na tej danej pozícii.
  • V opačnom prípade pri neuhádnutí čísla, respektíve pri uhádnutí čísla ale neuhádnutí pozície sa zosvieti červená dióda na znak nepravdy.
  • Pre hráča sa hra končí pri presiahnutí 10 pokusov, alebo pri uhádnutí kombinácie.

  • Hráč 2 (určuje kombináciu farieb a poradia)


  • V úlohe mikrokontróler Arduino Uno, alebo iný, prípadne AtMega čip.
  • Vygeneruje číslo 0000-9999, ktoré bude hráč hádať
  • Odoslané dáta od používateľa overí jednoduchou podmienkovou logikou
  • V prípade uhádnutia farby i pozície rozsvieti príslušnú diódu na zeleno.
  • V prípade neuhádnutia farby, alebo pozície rozsvieti príslušnú diódu na červeno.
  • Arduino overuje aj počet krokov (ťahov), ktoré hráč použil, skúma, či je hra ukončená.
  • Hra sa končí, ak hráč 1 uhádne všetky čísla aj ich pozície (všetky 4 diódy budú zelené), vstup sa zablokuje, alebo pri neúspešnej hre s dosiahnutím 10 pokusov.
  • O stave hry je používateľ vždy informovaný na displeji.

  • Hardvér pre projekt

  • Arduino Uno R3
  • 4x RGB LED WS2812 (jeden modul)
  • 5x tlačidlo - spínacie
  • LCD 20x4 alebo 16x2
  • I2C prevodník pre LCD
  • Zapojenie



    LCD displej s I2C prevodníkom Arduino Uno
    Vcc 5V
    GND GND
    SDA A4 (SDA)
    SCK/SCL A5 (SCK/SCL)
    Pushbutton Arduino Uno
    IN 1 D6
    IN 2 D5
    IN 3 D4
    IN 4 D3
    Enter D2
    RGB led diódy Arduino Uno
    DIN D13
    GND GND
    5V -
    5V pin sa pripája na externý zdroj z dôvodu veľkého nárazového odberu prúdu zvlášť pri rozsvietení všetkých diód, rádovo 200mA.

    Zapojenie

    Mastermind - schéma zapojenia - Arduino

    Program

    // ZAKLADNA LOGIKA VSTUPU PRE HRU MASTERMIND
    // VYPIS DO SERIAL MONITOR-u.
    // MOZNOST DOPLNIT O RGB LED, LED PASY, NEOPIXEL RING A INE.
    // PRI ROZPINACICH PUSHBUTTONOCH OTOCIT LOGIKU - ACTIVE LOW
    //#define DEBUG //odkomentuj pre DEBUG INFO
    const int buttonPin1 = 6;
    const int buttonPin2 = 5;
    const int buttonPin3 = 4;
    const int buttonPin4 = 3;
    const int buttonPin5 = 2;
    
    int cislo1 = 0;
    int cislo2 = 0;
    int cislo3 = 0;
    int cislo4 = 0;
    
    int cielovecislo1 = 0;
    int cielovecislo2 = 0;
    int cielovecislo3 = 0;
    int cielovecislo4 = 0;
    
    int buttonState1 = HIGH;
    int lastButtonState1 = HIGH;
    int buttonState2 = HIGH;
    int lastButtonState2 = HIGH;
    int buttonState3 = HIGH;
    int lastButtonState3 = HIGH;
    int buttonState4 = HIGH;
    int lastButtonState4 = HIGH;
    int buttonState5 = HIGH;
    int lastButtonState5 = HIGH;
    
    unsigned long lastDebounceTime1 = 0;
    unsigned long lastDebounceTime2 = 0;
    unsigned long lastDebounceTime3 = 0;
    unsigned long lastDebounceTime4 = 0;
    unsigned long lastDebounceTime5 = 0;
    unsigned long debounceInterval = 50;
    
    int pokus = 0;
    void setup() {
      Serial.begin(9600);
      pinMode(buttonPin1, INPUT_PULLUP);
      pinMode(buttonPin2, INPUT_PULLUP);
      pinMode(buttonPin3, INPUT_PULLUP);
      pinMode(buttonPin4, INPUT_PULLUP);
      pinMode(buttonPin5, INPUT_PULLUP);
    
      cielovecislo1 = random(0, 9);
      cielovecislo2 = random(0, 9);
      while (cielovecislo2 == cielovecislo1) {
        cielovecislo2 = random(0, 9);
      }
      cielovecislo3 = random(0, 9);
      while ((cielovecislo3 == cielovecislo1) || (cielovecislo3 == cielovecislo2)) {
        cielovecislo3 = random(0, 9);
      }
      cielovecislo4 = random(0, 9);
      while ((cielovecislo4 == cielovecislo1) || (cielovecislo4 == cielovecislo2) || (cielovecislo4 == cielovecislo3)) {
        cielovecislo4 = random(0, 9);
      }
    #ifdef DEBUG
      Serial.println("Hladane cislo: ");
      Serial.print(cielovecislo1);
      Serial.print(cielovecislo2);
      Serial.print(cielovecislo3);
      Serial.print(cielovecislo4);
      Serial.println("");
    #endif
    }
    
    void loop() {
      if (pokus >= 10) {
        Serial.println("Prehrali ste! Prekroceny pocet pokusov!");
        return;
      } else {
        int reading1 = digitalRead(buttonPin1);
        int reading2 = digitalRead(buttonPin2);
        int reading3 = digitalRead(buttonPin3);
        int reading4 = digitalRead(buttonPin4);
        int reading5 = digitalRead(buttonPin5);
    
        if (reading1 != lastButtonState1) {
          lastDebounceTime1 = millis();
        }
    
        if (reading2 != lastButtonState2) {
          lastDebounceTime2 = millis();
        }
    
        if (reading3 != lastButtonState3) {
          lastDebounceTime3 = millis();
        }
    
        if (reading4 != lastButtonState4) {
          lastDebounceTime4 = millis();
        }
    
        if (reading5 != lastButtonState5) {
          lastDebounceTime5 = millis();
        }
    
        if ((millis() - lastDebounceTime1) > debounceInterval) {
          if (reading1 != buttonState1) {
            buttonState1 = reading1;
            if (buttonState1 == HIGH) {
              cislo1++;
              Serial.println("Prve cislo: ");
              Serial.print(cislo1);
              if (cislo1 > 9) {
                cislo1 = 0;
              }
            }
          }
        }
    
        if ((millis() - lastDebounceTime2) > debounceInterval) {
          if (reading2 != buttonState2) {
            buttonState2 = reading2;
            if (buttonState2 == HIGH) {
              cislo2++;
              Serial.println("Druhe cislo: ");
              Serial.print(cislo2);
              if (cislo2 > 9) {
                cislo2 = 0;
              }
            }
          }
        }
    
        if ((millis() - lastDebounceTime3) > debounceInterval) {
          if (reading3 != buttonState3) {
            buttonState3 = reading3;
            if (buttonState3 == HIGH) {
              cislo3++;
              Serial.println("Tretie cislo: ");
              Serial.print(cislo3);
              if (cislo3 > 9) {
                cislo3 = 0;
              }
            }
          }
        }
    
        if ((millis() - lastDebounceTime4) > debounceInterval) {
          if (reading4 != buttonState4) {
            buttonState4 = reading4;
            if (buttonState4 == HIGH) {
              cislo4++;
              Serial.println("Stvrte cislo: ");
              Serial.print(cislo4);
              if (cislo4 > 9) {
                cislo4 = 0;
              }
            }
          }
        }
    
        if ((millis() - lastDebounceTime5) > debounceInterval) {
          if (reading5 != buttonState5) {
            buttonState5 = reading5;
            if (buttonState5 == HIGH) {
              pokus++;
              if (cislo1 == cielovecislo1) {
                //ROZSVIET DIODU NA ZELENO NA PRVEJ POZICII (UHADNUTA POZICIA AJ CISLO)
              } else if (cislo1 == cielovecislo2) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA PRVEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo1 == cielovecislo3) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA PRVEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo1 == cielovecislo4) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA PRVEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else {
                //ZHASNI DIODU NA PRVEJ POZICII (NEUHADNUTE CISLO, ANI POZICIA)
              }
              if (cislo2 == cielovecislo2) {
                //ROZSVIET DIODU NA ZELENO NA DRUHEJ POZICII (UHADNUTA POZICIA AJ CISLO)
              } else if (cislo2 == cielovecislo1) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA DRUHEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo2 == cielovecislo3) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA DRUHEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo2 == cielovecislo4) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA DRUHEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else {
                //ZHASNI DIODU NA DRUHEJ POZICII (NEUHADNUTE CISLO, ANI POZICIA)
              }
              if (cislo3 == cielovecislo3) {
                //ROZSVIET DIODU NA ZELENO NA TRETEJ POZICII (UHADNUTA POZICIA AJ CISLO)
              } else if (cislo3 == cielovecislo1) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA TRETEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo3 == cielovecislo2) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA TRETEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo3 == cielovecislo4) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA TRETEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else {
                //ZHASNI DIODU NA TRETEJ POZICII (NEUHADNUTE CISLO, ANI POZICIA)
              }
              if (cislo4 == cielovecislo4) {
                //ROZSVIET DIODU NA ZELENO NA STVRTEJ POZICII (UHADNUTA POZICIA AJ CISLO)
              } else if (cislo4 == cielovecislo1) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA STVRTEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo4 == cielovecislo2) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA STVRTEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else if (cislo4 == cielovecislo3) {
                //ROZSVIET DIODU NA CERVENO NA STVRTEJ POZICII (UHADNUTE CISLO BEZ POZICIE)
              } else {
                //ZHASNI DIODU NA STVRTEJ POZICII (NEUHADNUTE CISLO, ANI POZICIA)
              }
              if ((cislo1 == cielovecislo1) && (cislo2 == cielovecislo2) && (cislo3 == cielovecislo3) && (cislo4 == cielovecislo4)) {
                Serial.println("VYHRALI STE!");
                return;
              }
              cislo1 = 0;
              cislo2 = 0;
              cislo3 = 0;
              cislo4 = 0;
            }
          }
        }
        lastButtonState1 = reading1;
        lastButtonState2 = reading2;
        lastButtonState3 = reading3;
        lastButtonState4 = reading4;
        lastButtonState5 = reading5;
      }
    }